Inwestycja „Przebudowa drogi gminnej nr 383542P w miejscowości Konin” zrealizowana została w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą było Graeb Przedsiębiorstwo Drogowe Grzegorz Graeb z Pniew, a autorem projektu drogowego był Tomasz Rykowski, który jednocześnie pełnił funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego. Zakres rzeczowy inwestycji obejmował m.in. wykonanie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości 2,65 km wraz z poboczami, mijankami, zjazdami na posesje, kanałem technologicznym i oznakowaniem terenu. Mamy nadzieje, że w najbliższym czasie uda się Gminie Pniewy wykonać brakujący odcinek tej drogi o długości ok. 180 mb, leżący na terenie powiatu szamotulskiego, aby nowy asfalt połączył Konin z drogą krajową nr 92, a tym samym z drogą rowerową biegnącą z Pniew do Bolewic. Jej oficjalne otwarcie nastąpiło 19 stycznia 2025 r. wraz z dwiema innymi inwestycjami w Koninie – relacja.
Całkowity koszt inwestycji wyniósł niespełna 3,2 mln zł. Gmina Lwówek na to zadanie pozyskała dofinansowanie przekazane przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2013-2020 w wysokości 2 167 694,00 zł. Kolejne podobne inwestycje gmina planuje również wykonać w tym roku w Brodach, Bródkach, Zębowie i Lwówku.
„Przebudowa drogi gminnej nr 383542P w miejscowości Konin” to kolejne zadanie zrealizowane przez Gminę Lwówek w ostatnich latach polegające na wykonaniu nowych dróg o nawierzchni bitumicznej na dotychczasowych drogach gruntowych. W latach 2015-2024 zrealizowano 35 podobnych inwestycji na terenie całej gminy: w Brodach, Chmielinku, Grońsku, Komorowie, Komorowicach, Koninie, Liniu, Lipce Wielkiej, Pakosławiu, Pawłówku, Posadowie, Władysławowie, Wymyślance, Zębowie, Zgierzynce oraz w Lwówku, łącznie około 33 km dróg. Koszt całkowity tych wszystkich zadań wyniósł około 33,5 mln zł. Olbrzymia większość z tych inwestycji została dofinansowana ze środków unijnych (PROW 2013-2020), środków samorządu wojewódzkiego w ramach budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych oraz ze środków rządowych z Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład – łączna kwota dofinansowań wyniosła około 20 mln zł. Większość z tych dróg pełni rolę nie tylko ciągów komunikacyjnych stanowiących dojazd mieszkańców do swoich posesji, do pracy czy też instytucji publicznych, ale również łączących się w spójną sieć szlaków rowerowych, biegnących malowniczo pośród pól i lasów.