Głównym celem projektu jest wsparcie 6 szkół podstawowych – w Brodach, Chmielinku, Lwówku, Pakosławiu, Posadowie i Zębowie – oraz przedszkola w Lwówku w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej, w tym wsparcie uczniów oraz ich rodziców/opiekunów, a także podnoszenie kompetencji kadry nauczycielskiej. Realizacja przewidziana jest od 01.10.2024 r. do 31.10.2026 r.
Wsparcie obejmie 374 uczniów – w tym 247 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjno-rozwojowymi określonymi na poziomie placówki przez grono pedagogów oraz specjalistów wsparcia psychologiczno-pedagogicznego – oraz 91 nauczycieli, a także 139 rodziców. Dodatkowo w placówkach oświatowych uczestniczących w projekcie zostaną dostosowane pomieszczenia w celu poprawy dostępności architektonicznej w ramach edukacji włączającej.

  • Całkowita wartość projektu: 4 021 252,98 zł
  • Kwota dofinansowania: 3 619 080,98 zł
  • Kwota dofinansowania UE: 2 814 877,08 zł
  • Realizacja: od 01.10.2024 r. do 31.10.2026 r.

Realizacja projektu „Rozwój edukacji w szkołach i przedszkolu z terenu gminy Lwówek”

Od lutego 2025 r., we wszystkich szkołach podstawowych w gminie Lwówek oraz w Przedszkolu w Lwówku, realizowany jest projekt w ramach: Europejskiego Funduszu Społecznego +, projekt „Rozwój edukacji w szkołach i przedszkolu z terenu gminy Lwówek”.

Do końca roku szkolnego 2024/2025 w poszczególnych placówkach udało się przeprowadzić:

– w szkole w Brodach – łącznie 256 godz. zająć lekcyjnych, w których udział wzięło 58 uczniów,

– w szkole w Chmielinku – łącznie 124 godz. zająć lekcyjnych, w których udział wzięło 40 uczniów,

– w szkole w Lwówku – łącznie 563 godz. zająć lekcyjnych, w których udział wzięło 50 uczniów,

– w szkole w Pakosławiu – łącznie 198 godz. zająć lekcyjnych, w których udział wzięło 45 uczniów,

– w szkole w Posadowie – łącznie 694 godz. zająć lekcyjnych, w których udział wzięło 45 uczniów,

– w szkole w Zębowie – łącznie 414 godz. zająć lekcyjnych, w których udział wzięło 96 uczniów,

– w przedszkolu w Lwówku – łącznie 391,5 godz. zająć lekcyjnych, w których udział wzięło 40 wychowanków.

Wśród zajęć dominowały zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności zajęcia z psychologiem, pedagogiem logopedą, zajęcia rewalidacyjne i korekcyjno-kompensacyjne, ale również zajęcia przeciwdziałające dyskryminacji i integracyjne.

Oprócz zajęć przygotowywano również dokumentację budowlaną, która pozwoli w przyszłym roku na przeprowadzenie we wszystkich placówkach oświatowych prac adaptacyjnych polegających m.in. na remontach i dostosowywaniu toalet do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przebudowie ciągów komunikacyjnych oraz rozbudowie szkół (Pakosław i Posadowo) o nowe gabinety specjalistyczne dla celów zajęć psychologiczno-pedagogicznych.